Flavius Măduţa: “Falcă foloseşte abuziv instituţia Primăriei în campania electorală”

Written by admin. Posted in Politica

Tagged: , , , ,

Published on octombrie 14, 2014 with No Comments

Gheorghe Falcă are un comportament indecent şi abuziv în campania electorală, în care a târât şi instituţia Primăriei. „Observăm că Gheorghe Falcă încearcă să ne oprească să ne exprimăm în campania electorală. Din păcate, nu se limitează la un comportament prin care se face de râs prin spectacole nocturne ci încearcă să interpreteze şi să aplice abuziv legile, după cum îi convine. Din punct de vedere legal, Gheorghe Falcă este în eroare totală. Hotărârile Consiliului Local Municipal nu prevalează asupra legilor, în campania electorală se aplică Legea 370/2004. Cu privire la bannerul de pe sediul nostru, articolul 41 alin. 5 spune foarte clar că poate fi afişat cu acordul deţinătorului, or deţinători suntem noi, care avem un contract de închiriere. Dacă sunt neclarităţi cu privire la legalitatea afişajului, trebuie sesizat BEJ, care analizează plângerile şi dispune apoi măsurile care trebuie luate, aşa cum rezultă din art 42, alin 1 şi 2 al legii 370/2004. În loc să citească legea, Falcă face scandal noaptea şi implică instituţii ca Primăria, Poliţia şi firme private care au contracte cu Primăria. Este în acelaşi timp abuziv şi iresponsabil, pentru că poate genera astfel conflicte între echipele de campanie. Un alt abuz este faptul că este interesat doar de afişajul PSD, deci nu este interesat de o aplicare uniformă a regulilor.

            Este jenant faptul că Falcă ne acuză pe noi, când de fapt cel care încalcă flagrant legislaţia este chiar el. Literele cu numele candidatului ACL sunt amplasate ilegal pe spaţii verzi, conform legii 370 din 2004, art. 41 alin. 9. Cele mai multe afişe lipite pe stâlpii din oraş, poate constata oricine, sunt ale ACL. Dacă avea bun simţ şi dorea să arate spirit civic, începea să le dea jos pe acestea şi am fi înţeles cu toţii că este de bună credinţă. Din păcate, nu este cazul. Falcă încearcă să îşi intimideze adversarii politici şi să intimideze instituţiile publice. Am văzut că are pretenţia de a transforma poliţiştii aflaţi în misiune ba în bodyguarzi, ba în activişti de campanie care să vandalizeze materiale electorale. Este păcat că a coborât atât de mult nivelul campaniei, mai ales că ocupă o funcţie reprezentativă pentru Arad”, a spus deputatul PSD Flavius Măduţa.

Informaţie suplimentară

Legea 370/2004

ART. 41

(1) Primarii sunt obligaţi ca după data expirării termenului de depunere a candidaturilor, dar până la rămânerea definitivă a acestora, să stabilească, prin dispoziţie care se aduce la cunoştinţa publică prin afişare la sediul primăriei, locuri speciale pentru afişajul electoral, în care să amplaseze panouri electorale, ţinând seama de numărul candidaţilor.

(2) Locurile speciale pentru afişaj trebuie să fie stabilite în locuri publice frecventate de cetăţeni, astfel încât să poată fi folosite fără stânjenirea circulaţiei pe drumurile publice şi a celorlalte activităţi din localităţile respective. În prealabil, primarii sunt obligaţi să asigure înlăturarea din spaţiul public a oricăror materiale de propagandă electorală rămase de la campaniile electorale precedente.

(3) Locurile speciale pentru afişaj electoral pot fi folosite numai de candidaţii la funcţia de preşedinte şi de partidele care i-au propus.

(4) Este interzisă utilizarea de către un candidat a locurilor speciale pentru afişaj electoral, astfel încât să împiedice folosirea acestora de către un alt candidat.

(5) Afişajul electoral este permis în alte locuri decât cele stabilite potrivit alin. (2) numai cu acordul scris al proprietarilor sau, după caz, al deţinătorilor şi numai cu luarea măsurilor impuse de legislaţia în vigoare pentru asigurarea siguranţei cetăţenilor.

(6) Pe un panou electoral fiecare candidat poate aplica un singur afiş electoral. Un afiş electoral amplasat în locurile prevăzute la alin. (1) nu poate depăşi dimensiunile de 500 mm o latură şi 300 mm cealaltă latură, iar cel prin care se convoacă o reuniune electorală, 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură.

(7) Sunt interzise afişele electorale care combină culorile într-o succesiune care reproduce drapelul României sau al altui stat.

(8) Se interzice afişajul în scop electoral prin aplicarea pe pereţii sau pilonii de susţinere a podurilor, tunelurilor, viaductelor, pe indicatoarele rutiere, panourile de orientare şi informare rutieră, precum şi pe sistemele electronice de reglementare a circulaţiei.

(9) Activităţile de propagandă electorală nu pot afecta în niciun fel spaţiile verzi, rezervaţiile naturale şi zonele protejate ecologic.

(10) Folosirea minorilor cu vârsta sub 16 ani pentru distribuirea sau amplasarea de materiale de propagandă electorală este interzisă.

(11) După încheierea campaniei electorale se interzice difuzarea de mesaje electorale în format audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale amplasate în locuri publice ori private, precum şi prin intermediul unor vehicule special amenajate.

(12) Primarul, cu sprijinul organelor de ordine publică, este obligat să asigure integritatea panourilor, afişelor electorale şi a altor materiale de propagandă electorală amplasate în locuri autorizate.

(13) Primarii pot aproba instalarea pe domeniul public de către candidaţi şi, după caz, de către partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale care îi susţin a unor amenajări provizorii în scopul distribuirii de materiale de propagandă electorală, dacă prin amplasarea lor nu se instituie restricţii de circulaţie rutieră sau pietonală.

(14) Campania electorală se poate desfăşura în alt stat decât România numai cu respectarea legislaţiei în vigoare a statului respectiv.

ART. 42

(1) Birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate veghează la corecta desfăşurare a campaniei electorale, soluţionând, prin decizii, plângerile cu privire la campania electorală. Decizia se aduce la cunoştinţa publică prin afişare la loc vizibil la sediul biroului electoral emitent.

(2) Dacă birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate consideră, cu ocazia soluţionării plângerii, că este necesară luarea unor măsuri administrative sau aplicarea unor sancţiuni contravenţionale ori penale, sesizează autorităţile competente.

(3) Împotriva deciziilor birourilor electorale judeţene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se pot face contestaţii la Biroul Electoral Central, în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea acestora.

(4) Soluţionarea plângerilor şi a contestaţiilor se face în termen de 3 zile de la înregistrarea lor.

(5) Contestaţiile formulate în termenul legal împotriva deciziilor adoptate de birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate suspendă executarea acestora.

(6) Deciziile adoptate de birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate devin executorii de la datele la care expiră termenele de contestare a acestora.

(7) Contestaţiile cu privire la împiedicarea unui partid sau a unei formaţiuni politice ori a unui candidat de a-şi desfăşura campania electorală în condiţiile legii se soluţionează de Curtea Constituţională, cu votul majorităţii judecătorilor, în termen de cel mult 48 de ore de la înregistrarea lor.

 

 

No Comments

Comments for Flavius Măduţa: “Falcă foloseşte abuziv instituţia Primăriei în campania electorală” are now closed.