Proiecte antiviolență în școlile arădene

Written by admin. Posted in Social

Tagged: , , , ,

Published on martie 04, 2015 with No Comments

“Ziua internaţională pentru nonviolenţă în şcoală” a dus la Arad la încheierea unui parteneriat între DGASPC Arad şi Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu” Arad, concretizându-se într-un proiect educaţional de prevenire a violenţei între elevi, cu mesajul adresat direct copiilor şi tinerilor din mediul şcolar, intitulat sugestiv “Stop violenţei!”

Din cercetarile efectuate de către Poliţia de Proximitate, Compartimentul de Analiza si Prevenire a Criminalitatii-IPJ Arad, Centrul Multifunctional de Consiliere si Educatie, Serviciul de Evaluare si Consiliere in situatii de Abuz, Neglijare si Violenta Domestica, şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad, parteneri în proiect, într-un clasament al agresiunilor întâlnite în mediul şcolar, cea mai mare frecvență o au cele legate de relaţia elev–elev, reprezentate în special prin violenţa verbală, dar şi fizică, urmate de manifestările violente ale unor persoane din afara şcolii faţă de elevi.

Scopul proiectului a fost şi cel de identificare a problemelor cu care se confruntã elevii şi găsirea unor mijloace adecvate de soluţionare a acestora. Au fost planificate şi prezentate teme cu caracter educativ-preventiv referitoare la siguranţa personalã şi la consecinţele săvârşirii de infracţiuni, în special a celor cu violenţă. S-au analizat cazuri concrete cu victime şi autori din rândul elevilor şi s-a vorbit deschis despre implicarea directă a elevilor în prevenirea fenomenului violenţei.

Statisticile atrag atenţia că, deşi, poate părea firesc ca actele de violenţă în scoli să fie în număr mare în rândul băieţilor, violenţa promovată de fete în şcoala este în creştere rapidă.

“Violenţa în şcoli este de obicei orientată şi către elevii din clasele gimanziale, dar mai ales cele de liceu. Profesorii sunt de asemenea victime ale violenţelor şcolare.  Din cauza acestei stări de tensiune,  calitatea învăţământului este din ce în ce mai afectată. Educaţia inadecvată poate duce la delincvenţă, comportament antisocial şi acte criminale. Aceste trei efecte secundare duc şi la violenţa fizică. Tocmai astfel de proiecte vin să susţină, prin participarea specialiştilor noştri,  implicarea directă a elevilor în combaterea comportamentului antisocial la orele de curs şi identificarea de soluţii de prevenire a violenţei împreună cu dascălii lor”, declară Erika Stark, directorul DGASPC Arad.

Principalele activităţi ale proiectului, derulate pe parcursul a patru săptămâni, au constat în organizarea a nu mai puţin de 7 dezbateri, workshopuri sau concursuri de proiecte, la care au participat peste  100 de elevi din cadrul şcolii, numarul total de participanti compus din elevi, parinti si cadre didactice fiind in numar de 400 .

In prezent Centrul Multifunctional de Consiliere si Educatie impreuna cu  poliţiştii din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii deruleaza o campanie de informare privind importanţa prevenirii acţiunilor antisociale, dar şi a promovării comportamentelor adecvate în societate, eveniment ce face parte din Campania naţională de prevenire a delincvenţei juvenile din cadrul proiectului “Copilărie fără delincvenţă”. Au fost incluşi în această campanie elevii din claselor V-VIII de la Şcoala Gimnazială “Adam Nicolae” din Sânicolaul Mic.

 

 

No Comments

Comments for Proiecte antiviolență în școlile arădene are now closed.