INTERVIU cu Eusebiu Pistru, deputat PNL: „Infrastructura judeţului, prioritatea mea absolută”

Written by admin. Posted in Politica

Tagged: , , , , ,

Published on decembrie 09, 2016 with No Comments

pistru-2

Deputatul liberal vrea să finalizeze pasajele Aradului!

D-le deputat, PNL Arad susţine constant că echipa sa nu este una doar pentru Parlament, ci şi pentru reprezentarea Aradului în viitoarea guvernare. Puteţi să ne spuneţi care este, în accepţiunea dumneavoastră cea mai importantă realizare a echipei PNL Arad ?

Eusebiu Pistru: Indiscutabil, autostrada Timişoara-Arad-Nădlac este cea mai mare realizare pentru judeţul Arad. Nu mai trebuie să explic ce înseamnă, în contextul aderării României la NATO şi, mai ales, Uniunea Europeană, lipsa unei autostrăzi în legătură directă cu structura europeană de autostrăzi. Practic, înseamnă excluderea din traseele dezvoltării economice prin libera circulaţie a mărfurilor, îngreunarea realizării contactelor rapide şi eficiente ale punctelor de dezvoltare ale României cu cele ale ţărilor occidentale. Nici nu vă imaginaţi ce bătălii la „baionetă” s-au purtat pentru ca autostrada să treacă la distanţa optimă de municipiu, un element extrem de important.

Au existat multiple variante de traseu, unele de-a dreptul fanteziste, însă toate în defavoarea Aradului. Din fericire, s-a demonstrat că dacă există voinţă şi determinare lucrurile se rezolvă în favoarea comunităţii. Practic, după construirea autostrăzii Aradul a ajuns pe locul 5 între oraşele României din punct de vedere al creşterii economice. Nu doar autostrada în sine a avut un rol determinant din acest punct de vedere, ci şi cele patru coborâri. Una este la intersecţia cu DN 69 Arad-Timişoara, a doua la intersecţia cu Drumul Județean Arad- Zădăreni, a treia, la Aeroportul Arad şi a patra la intersecţia cu DN 7 Arad-Nădlac . Trei dintre acestea pun în valoare zonele industriale, adevăraţi „plămâni” ai economiei arădene. Care, trebuie specificat, au fost realizate de către liberali, cei care, treptat, au scos Aradul din conul de umbră în care ajunsese pe plan național, dar și european.

După revoluție, arădenii de factură liberală au înțeles că trebuie să demareze și să dezvolte nu o strategie, ci o adevărată filosofie privind șansele de dezvoltare a unui județ care în perioada comunistă a avut un statut special. Liberalii au încercat și, în bună măsură, au reușit să înlocuiască argumentele artificiale, de factură ideologică comunistă , pentru susținerea și promovarea județului Arad, cu unele reale, bazate pe poziția geografică și pe posibilitățile reale de dezvoltare. Drept urmare, Aradul nu mai este doar poarta de intrare a României spre Europa, ci un reper pe harta acesteia.

Poate veți spune că spun vorbe mari, dar nu sunt vorbe, ci fapte. Iar acum cred că a venit momentul să lăsăm calculele politice electorale și să tragem toți la aceeași căruță, să reașezăm județul Arad acolo unde îi este locul. Depinde doar de noi dacă va fi o reușită sau va fi un eșec , dacă îi vom convinge sau nu pe arădeni să ne acorde în continuare încredere.

Care credeţi că este cea mai mare provocare a viitoarei echipe liberale din Parlament?

Eusebiu Pistru: Sigur că marea provocare este aceea de a face auzită la modul excepţional vocea Aradului în Parlament şi în executiv, dar pentru că prioritatea mea absolută o reprezintă infrastructura judeţului, spun care este provocarea pe acest domeniu: finalizarea tronsonului de cale ferată de mare viteză de la Vladimirescu la Simeria şi închiderea inelului de centură a Aradului prin construcţia variantei ocolitoare de la Vladimirescu la urcarea pe autostradă. Am deveni, astfel, singurul oraş din România care are inelul de centură închis complet. Cu toate avantajele care decurg de aici: degrevarea traficului din oraş, eliminarea pericolului de degradare a unor clădiri din cauza traficului mare şi multe altele.

Nu aţi spus nimic despre pasaje

Eusebiu Pistru. Nu am spus, pentru că am dorit să le amintesc la capitolul „provocări şi priorităţi personale”. Indiferent din ce ipostază, voi face absolut tot ce este omeneşte posibil pentru finalizarea celor două pasaje. Pe care, dacă nu ar fi fost nefericita schimbare a Guvernului în 2012, le-aşi fi putut trece la capitolul realizări, însă aşa situaţia se prezintă exact ca în mai 2012. Sigur, demararea proiectului, în 2009, derularea procedurilor, începerea lucrărilor în 2011, au reprezentat realizări, din păcate, nefinalizate.

Din postura de deputat arădean şi membru al Comisiei de Transporturi, am încercat pe toate căile care stau la îndemâna unui parlamentar din opoziţie să conving puterea nou instalată în 2012 să renunţe la orgoliile politice şi să se gândească la cetăţenii Aradului, care nu merită să fie pedepsiţi pentru că au votat conform propriilor convingeri. Le-am explicat de zeci de ori că pasajele nu sunt doar ale arădenilor, ci de interes naţional, dar nu au ţinut cont de argumente.

De aceea spun, sunt decis să definitivez, alături de echipa Aradului la Bucureşti, această problemă spinoasă. Nu ascund faptul că sper ca partidele politice din Arad să-și dea mâna , să pună umărul la relansarea municipiului și județului, să demonstrăm , împreună, că oamenii, arădenii, ne dau girul pentru intrarea în Parlament, nu pentru noi, nu pentru un partid sau altul, ci pentru ei.

Vorbe frumoase, dar puteți să dați exemple concrete despre realizări ale unor primari din județ cu implicarea dumneavoastră personală ?

Eusebiu Pistru. Sincer, mi-e și teamă să vorbesc despre implicarea mea în realizarea unor proiecte, pentru că nici în ziua de astăzi nu există delimitare între dorința de a face ceva pentru comunitatea ta și traficul de influență. Chiar am de gând să organizez o dezbatere pe această temă. Pe scurt, se poate spune că am făcut trafic de influență atunci cînd m-am implicat în proiecte ale primarilor din județ ?

Exemple : Chisindia- proiect pe bani europeni 2,5 milioane euro pe Măsura 3-2-2reabilitare drumuri comunale+construcția unei grădinițe

Hășmaș-modernizare drum comunal Hăşmaș-Urviș de Beliu-600.000 euro pe PNADR, bani europeni

Beliu- poiect pe fonduri europene Măsura 3-2-2 canalizare, stație de epurare, after school, reabilitare cămin cultural, extindere rețele apă potabilă, asfaltare străzi 2,5 mil euro.

Hălmagiu- 3-2-2 asfaltare străzi și canalizare

Că vorbiţi de echipă, cât de numeroasă credeţi că va fi aceasta?

Eusebiu Pistru. Ţinta PNL Arad este cunoscută: dacă sondajele de opinie se vor dovedi corecte, vom avea doi senatori şi patru deputaţi. Vorbesc despre echipa parlamentară. Cât despre extinderea reprezentării echipei PNL Arad şi la nivelul executivului, aceasta, desigur, depinde de rezultatele la nivel naţional, care, sper eu, ne vor aduce la guvernare. Pentru Arad, pentru arădeni, ar fi excepţional de important să fie reprezentat, din nou, în Guvernul României. Echipa noastră a dovedit deja că este singurul partid din Arad care a avut capacitatea de a promova oameni în Guvern, de a promova imaginea şi interesele Aradului.

 

No Comments

Comments for INTERVIU cu Eusebiu Pistru, deputat PNL: „Infrastructura judeţului, prioritatea mea absolută” are now closed.