Delincvenţa juvenilă tinde să ia amploare

Written by admin. Posted in Social

Tagged: , , , , ,

Published on martie 31, 2016 with No Comments

DSC_0415

În contextul în care delincvenţa juvenilă tinde să ia amploare este nevoie de implicare activă pentru a eradica acest fenomen.

La Școala Profesională ,,Astra” din Arad specialiștii Centrului Multifuncțional de Consiliere și Educație și ai Serviciului pentru prevenirea marginalizării sociale, trafic, migrație și repatrieri din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului au susținut o serie de activități informativ – preventive desfășurate cu scopul de a trage un semnal de alarmă asupra pericolelor care îi pândesc pe adolescenți, în mediul școlar.

Doi asistenți sociali au vorbit deschis elevilor din clasele terminale ale școlii care pregătește viitori muncitori calificați în domeniile specifice producției industriale despre cât de important este să nu renunțe la frecventarea cursurilor, să își aleagă un anturaj potrivit și, în general, să manifeste un comportament adecvat la școală și în societate. Fiind vorba de o instituție de învățământ frecventată în special de băieți, specialiștii DGASPC le-au atras atenția asupra efectelor negative ce decurg în urma absenteismului școlar, a comportamentului de tip predelincvent și delincvent, a instigării sau implicării în conflicte ce au loc frecvent în rândul elevilor, chiar în timpul orelor de curs, precum și a violenței de limbaj.

Întâlnirea cursanților cu asistenții sociali de la DGASPC Arad a avut un caracter interactiv. Elevii au fost provocați la o discuție liberă, dar au pus la rândul lor întrebări pe marginea temei alese și au vizionat un filmuleț educativ.

Parteneriatul între cele două instituții va continua și pe viitor.

DGASPC Arad este implicată în derularea unor asemenea acțiuni de informare, combaterea a violenței și delincvenței în rândul elevilor în toate unitățile de învățământ din județul Arad.

No Comments

Comments for Delincvenţa juvenilă tinde să ia amploare are now closed.